FANDOM

Clarke

Clarke Griffin współprzywódca i lekarz setki
Aktor: Eliza Taylor — Pierwsze pojawienie: Pilot Status: Żywa

Clarke Griffin
Informacje biograficzne
Tytuł

Księżniczka
Więzień 319
Clarke z Podniebnych Ludzi
Wanheda
Kapłanka

Wiek

19

Płeć

Kobieta

Status

Żywa

Pozycja

Współprzywódca Setki
Uczeń medycyny
Współprzywódca Skaikru

Przynależność

Podniebni Ludzie
Setka
Skaikru

Informacje o rodzinie
Dom

Ziemia (obecnie)
Arka (dawniej)

Rodzina

Abigail Griffin (matka)
Jake Griffin (ojciec)

Inne powiązana

Finn Collins (byłe zainteresowanie romantyczne, przespali się ze sobą)
Lexa (na początku tylko pocałunek)
Niylah (przespały się ze sobą)
Lexa (rozwinęło się całkiem poważne zainteresowanie romantyczne, przespały się ze sobą)
Bellamy Blake(najlepszy przyjaciel)

Inne informacje
Morderstwa

Atom
Caliban
300 Ziemian w obozie (pośrednio)
Finn Collins
250 Ziemian & Podniebnych Ludzi w TonDC (pośrednio)
Whitman
Dante Wallace
~350 pozostałych mieszkańców Mount Weather (z Bellamy Blake)

Wystąpienia
Aktorka

Eliza Taylor
Ella Pitkin (jako mała Clarke)

Sezony

1, 2, 3

Pierwszy występ

Pilot

Clarke Griffin jest jednym z głównych bohaterów w pierwszym, drugim i trzecim sezonie. W jej postać wciela się Eliza Taylor. Pierwszy raz mogliśmy ją zobaczyć w Pilot.

Clarke jest częścią oryginalnej Setki. Została aresztowana za zdradę. Na Arce, przed zamknięciem, uczyła się medycyny, pracując z Abby. Dzięki tej praktyce, na Ziemi została głównym medykiem Przestępców. Uratowała Jaspera i Finna przed zagrażającymi życiu ranami oraz pomagała Przestępcom, gdy obóz został zainfekowany krwawą gorączką.

Po śmierci Wellsa i Charlotte, Clarke stała się współprzywódcą Przestępców. Stanowisko to dzieliła z Bellamym. Clarke była zmuszona podejmować decyzje wagi życia i śmierci, by chronić Przestępców przed wewnętrznymi i zewnętrznymi zagrożeniami. Po tym jak zostali schwytani przez Mount Weather, Clarke pracowała ciężko, tworząc sojusze z Ziemianami, by spróbować uwolnić swoich ludzi. W tym celu wzięła na siebie rolę lidera Obozu Jaha, choć to jej matka była kanclerzem. Po podjęciu trudnej decyzji z Bellamym, by napromieniować Mount Weather w celu uratowania swoich ludzi, Clarke odchodzi z obozu na własną rękę w finale drugiego sezonu. 

Wczesne życieEdytuj

W wideo z dzieciństwa, Clarke i jej najlepszy przyjaciel, Wells Jaha, ćwiczą do świętowania Dnia Jedności. Gdy Thelonious Jaha nagrywał ich próbę, Wells zapytał ojca jak Arka utrzymuje się w kosmosie. Clarke wspomina, że jej tata powiedział jej, że to przez silniki. Thelonious odpowiedział, że jej tata ma rację.

Rok przed wysłaniem na Ziemię, Clarke podsłuchała rozmowę swoich rodziców, w której mówili o wadzie systemu podtrzymującego życie na Arce, której nie da się naprawić. Tego samego dnia Clarke grała w szachy ze swoim przyjacielem Wellsem, lecz rozproszona przez wiadomości zaczynała przegrywać. Wells zauważył, że coś jest z Clarke nie tak i zaczął ją przepytywać. Ta w sekrecie mówi mu o wadzie, a także o zamiarze publikacji tej informacji przez jej ojca.

Po powrocie do domu, Clarke podsłuchuje ojca nagrywającego film, w którym wyznaje prawdę. Clarke mówi mu, że zda prawdę i krzyczy na niego, nazywając go samobójcą lub idiotą, ponieważ planuje włamać się do głównego źródła komunikacji. Clarke nalega na pomoc ojcu, lecz on jej odmawia. Chwilę później drzwi ich domu się otwierają i strażnik Arki aresztuje Jake'a za zdradę. Clarke przytula go i obieca ostrzec ludzi. Walczy ze strażnikami, którzy przytrzymują ją w miejscu, gdy jej ojciec jest zabierany.

Clarke odnajduje ojca przed egzekucją i jest w stanie powiedzieć ostatnie pożegnanie, zanim Jake zostaje wyrzucony z Arki za jego występek. Clarke patrzy jak ojciec zostaje wyssany przez śluzę i wypłakuje się w ramię matki. Clarke wielokrotnie przeprasza myśląc, że śmierć ojca jest jej winą. Jej matka zapewnia, że tak nie jest. Po tym jak Jake zostaje usunięty z Arki, Clarke zostaje natychmiast aresztowana za zdradę i wysłana jest do pojedynczej celi w areszcie dla nieletnich.

W serialuEdytuj