FANDOM

Lexa123

Lexa przywódca ziemian
Aktor: Alycia Debnam-Carey — Pierwsze pojawienie: Fog of war — Ostatnie pojawienie: Perverse Instantiation (Part 2)Status: Martwa

Lexa
Mylove
Informacje biograficzne
Tytuł

Komandor
Heda (komandor w języku Trigedaslang)
Ostatni prawdziwy Komandor

Wiek

20-22

Płeć

Kobieta

Status

Martwa

Powód śmierci

Utrata krwi z powodu rany postrzałowej

Zabity/a przez

Titus

Pozycja

Komandor 12 klanów Władczyni świata

Przynależność

Ziemianie

Informacje o rodzinie
Dom

Ziemia

Inne powiązana

Costia (pierwsza miłość)
Clarke Griffin (dziewczyna)

Inne informacje
Morderstwa

Finn Collins (wyrok śmierci)
Gustus
Quint (pośrednio)
250 Ziemian i Podniebnych ludzi w TonDC (pośrednio)
Ambasador Ludzi Lodu
Nia

Wystąpienia
Aktorka

Alycia Debnam-Carey

Sezony

2, 3,

Pierwszy występ

Fog of war

Ostatni występ

Thirteen (ostatnio żywa)
Stealing Fire (zwłoki)
Perverse Instantiation (Part 2) (Miasto Światła)

Lexa była powracającą postacią w drugim i trzecim sezonie. Jej postać zagrana została przez Alycię Debnam-Carey. Zadebiutowała w odcinku Fog of War.

Kiedy Lexa została Komandorem postanowiła stworzyć Koalicję łączącą wszystkie 12 klanów, aby zakończyć trwające między nimi wojny. W wyniku tego wszystkie klany zaczęły podlegać pod nią, stała się pierwszym Komandorem 12 klanów. Dzięki niej klany zjednoczyły do walki przeciw Mounth Weather. Bez Lexy Koalicja by upadła.

Lexa wysłała Tristan do przejęcia obowiązków Anyi podczas konfliktu między Trikru a Ludźmi z Nieba. Kiedy reszta Arki wylądowała na Ziemii, Lexa rozkazała schwytać wszystkich Ludzi z Nieba. Thelenious Jahe został wzięty do niewoli. Po masakrze w Tondc Lexa wypuściła go i kazała mu przekazać wszystkim Ludziom z Nieba wiadomość, że mają odejść, bo inaczej zginą. Kiedy Clarke powiedziała, że zna sposób na przemienienie Żniwiarzy z powrotem w Ziemian, Lexa zgodziła się na sojusz i zażądała jedynie śmierci Finna Collinsa w ramach rekompensaty za masakrę, jakiej się dopuścił.

Lexa i Clarke zaczęły wspólnie ciężko pracować nad stworzeniem sojuszu i uwolnieniem swoich ludzi z Mount Weather. Wpadły na pomysł zniszczenia zasilaczy Mount Weather i zaatakowania góry. Jednakże podczas ataku na Mount Weather Emerson zaoferował Lexie układ polegający na tym, że wypuści wszystkich jej ludzi, oprócz Ludzi z Nieba, a ona w zamian odwoła swoje wojska i już nigdy więcej nie zaatakuje góry. Lexa postanowiła posłuchać się głosu rozsądku, a nie serca i przyjęła ten układ, ratując przez to swoich ludzi, ale zostawiając Clarke i Ludzi z Nieba na śmierć.

Na początku trzeciego sezonu Lexa sprowadza Clarke do Polis, aby uratować jej życie. Wybaczenie Lexie zajmuje Clarke bardzo wiele czasu, ale kiedy to się staje znowu zostają sojusznikami, a później kochankami. W połowie sezonu Lexa zostaje przypadkowo zabita przez Titusa, ale jej umysł wciąż istnieje w Płomieniu Komandorów. Pod koniec sezonu Clarke wykorzystuje Płomień i dostaje się do Miasta Świateł, gdzie z pomocą Lexy raz na zawsze niszczy A.L.I.E. Lexa poświęca się, aby uratować Clarke, a kiedy ta mówi, że ją kocha, Lexa odpowiada jej, że zawsze przy niej będzie.

Wczesne życie Edytuj

Lexa należała do klanu Trikru, gdzie również dorastała. Od najmłodszych lat była szkolona na wojownika. Urodzona jako Czarnokrwista, ze względu na tradycję, została zabrana do Polis, aby tam zostać uczonym i trenowanym na przyszłego potencjalnego Komandora. Jej mentorem był obrońca płomienia Titus, oraz przez pewien czas Anya, która uczyła ją walki.

W wieku 16 lat, kiedy poprzedni Komandor umarł, Lexa, razem z innymi Czarnokrwistymi, została wezwana do wzięcia udziału w konklawe. Musiała przerwać swój trening z Anya, aby wziąć na siebie odpowiedzialność, jaką wymagało zajmowane przez nią stanowisko. Lexa wygrała konklawe, po tym jak 7 innych Czarnokrwistych zostało zabitych a jeden z nich, Luna, uciekła. W wyniku tego Lexa otrzymała Płomień i została nowym Komandorem.

Lexa odegrała ważną rolę w zjednoczeniu 12 klanów Ziemian. Postanowiła zakończyć wszystkie trwające między nimi wojny poprzez stworzenie Koalicji, która miała na celu ich zjednoczenie. Od tej pory wszystkie klany podlegały pod nią, stała się pierwszym Komandorem 12 klanów. Jedynym klanem, który niezbyt to akceptował i był stałym zagrożeniem dla trwającego pokoju było Ice Nation.

W młodym wieku Lexa rozpoczęła swój związek z Costią, która również należała do klanu Trikru. Costia była jej pierwszą miłością. Niestety została porwana i torturowana przez Ice Nation, których Królowa wierzyła, że Costia zna sekrety Lexy i pomoże jej ją pokonać. Costia nie zdradziła Lexy, w wyniku czego została przez nich zabita. Lexa, mimo wielkiego bólu i poczucia winy jakie czuła, wiedziała, że musi kierować się głową, a nie sercem, więc powstrzymała się od zemsty i wciąż pozwoliła klanowi Ice Nation na dołączenie do jej Koalicji. Od tamtej pory wierzyła, że miłość jest słabością, a bycie Komandorem oznacza bycie samotnym.

W serialu Edytuj

Osobowość Edytuj

Lexa, jako dowódca Ziemian, budzi respekt i jest bardzo potężna. Jest uważana za ''wizjonera'' i jest gotowa okazać miłosierdzie i zaufać Ludziom z Nieba w nadziei na utworzenie sojuszu i pokonanie wspólnego wroga. Lexa ma neutralną osobowość, a jej działania są oparte na logice. Po tym jak Costia, jej pierwsza miłość, została zabita przez Ice Nation, Lexa zdecydowała się odłączyć emocjonalnie od ludzi, wierząc, że miłość jest słabością i nie może sobie na nią pozwolić. Jako dowódca, jest w stanie zrobić wszystko dla dobra i bezpieczeństwa swoich ludzi. Są oni zawsze dla niej priorytetem i jest wobec nich bardzo lojalna, a świadczy o tym fakt, że nawet wtedy, gdy tego nie chciała, to zerwała sojusz z Clarke i Ludźmi z Nieba oraz złamała obietnice złożone Roan'owi, aby móc uratować swoich i zapewnić im to co najlepsze. Jej podstawową zasadą było kierowanie się rozsądkiem, a nie sercem.

Lexa ma lekką słabość do dzieci, które trenuje na swojego przyszłego zastępcę. W odcinku Ye Who Enter Here kiedy Lexa trenuje z Czarnokrwistymi, widzimy jak wychwala jednego z nich, Adena, któremu udało się zaskoczyć ją podczas wspólnej walki. Lexa bardzo dbała o swoich podopiecznych i ciągle powtarzała im, że każdy z nich jest wart swojej czarnej krwi, niezależnie od tego kto wygra konklawe.

Mimo tego, że Lexa wierzyła w to, że miłość jest słabością, można było zobaczyć jak bardzo jej zależy na osobach, które kocha. Taką osobą była Clarke. Wiele razy zostało ukazane jak opinie Clarke wpływały na decyzje Lexy. Dzięki miłości jaką Lexa do niej czuła, oraz tego co ich łączyło, można było zobaczyć jak Lexie zaczynało zależeć na ludziach Clarke. Lexa była bardzo bezinteresowną osobą. Przed swoją śmiercią, nie mówiąc nic Clarke, kazała przysiąc wszystkim Czarnokrwistym, że jeśli któreś z nich zostanie po niej nowym Komandorem, to będzie lojalne wobec Ludzi z Nieba i nie pozwoli, żeby coś im się stało. Miłość Lexy chroniła Clarke nawet po jej śmierci.

Wygląd fizyczny Edytuj

Lexa jest szczupłą osobą o średnim wzroście. Ma duże czoło, pełne usta oraz zielone oczy. Najczęściej jej twarz jest pomalowana w specyficzny dla klanu, do którego należy sposób, ale jest często widziana i bez tego. Ma również długie brązowe włosy, które najczęściej są splecione w warkocze. Posiada 3 tatuaże: jeden na ramieniu, drugi na plecach oraz trzeci na szyi.

Relacje Edytuj

Ofiary śmiertelne Edytuj

Pojawienie w odcinkach Edytuj

Sezon 2
Odcinek Status
The 48 Nie występuje
Inclement Weather Nie występuje
Reapercussions Nie występuje
Many Happy Returns Nie występuje
Human Trials Nie występuje
Fog of War Występuje
Long Into an Abyss Występuje
Spacewalker Występuje
Remember Me Występuje
Survival of the Fittest Występuje
Coup de Grâce Nie występuje
Rubicon Występuje
Resurrection Występuje
Bodyguard of Lies Występuje
Blood Must Have Blood (Part 1) Występuje
Blood Must Have Blood (Part 2) Nie występuje
Sezon 3
Odcinek Status
Wanheda (Part 1) Nie występuje
Wanheda (Part 2) Występuje
Ye Who Enter Here Występuje
Watch the Thrones Występuje
Hakeldama Występuje
Bitter Harvest Występuje
Thirteen Występuje
Terms and Conditions Nie występuje
Stealing Fire Nie występuje
Fallen Nie występuje
Nevermore Nie występuje
Demons Nie występuje
Join or Die Nie występuje
Red Sky at Morning Nie występuje
Perverse Instantiation: Part 1 Nie występuje
Perverse Instantiation: Part 2 Występuje

Uwagi i ciekawostki Edytuj

  • Lexa jest homoseksualna, co zostało udowodnione w odcinku Bodyguard of Lies (kochała Costię i Clarke) i potwierdzone przez pisarzy.
  • Aktorka grająca Lexę (Alycia Debnam-Carey) zagrała z aktorem grającym Finna (Thomas McDonnel) w filmie "The Devil's Hand".
  • Postać Lexy została tak nazwana na cześć Alexandrii, miasta leżącego niedaleko Waszyngtonu.
  • Podczas wybierania imienia dla Lexy, próbowano wiele odmian imienia Alexandria, takich jak Alexa, Andria i Xandria.
  • Początkowo imię Lexy miało brzmieć Rosslyn.
  • W pierwszej wersji scenariusza Lexa miała mieć 10 lat, ale pomysł został odrzucony z powodu ograniczeń w pracy z dziećmi.
  • Lexa jest kilka lat starsza od Clarke.
  • Lexa była trenowana na wojownika odkąd skończyła 2 lata.
  • Lexa jest pierwszym Komandorem 12 klanów, który zjednoczył je wszystkie w Koalicję.
  • Lexa była Komandorem przez okres co najmniej trzech wojen: jednej z Ice Nation, jednej z Ludźmi z Nieba i jednej z Mount Weather.
  • Śmierć Lexy wywołała ogromne oburzenie w mediach społecznościowych, ale również rozpoczęła walkę o lepszą reprezentację w telewizji dla osób należących do społeczności LGBT.